ANDERS WARMING HAR MODTAGET DESIGNRÅDETS PRIS 2015
Designrådet har siden 1980 uddelt prisen til danske designere, der gør en ekstraordinær indsats for at fremme designfaget. Prisen går i år til Anders Warming. Det er usædvanligt for en dansker at nå den stjernestatus inden for bildesign, som Anders har opnået. Designrådets begrundelse for, at det netop var Anders Warming, der modtog prisen:
”Prisen gives for hans livsværk, hvori mange fremragende designs indgår – fra BMW Z4 til Mini Clubman. Anders Warmings designs er fremtidsorienterede og har været normdannende for den stærkt skulpturelle og organiske stil, der har præget bildesign de seneste 15 år”.
Jens Martin Skibsted, der er formand for Designrådet, uddyber kåringen: - Anders Warming har dedikeret sit designvirke til bilen og fået lov til at arbejde med nogle af de væsentligste personligheder inden for bildesign. Hans begejstring og interesse for bilen har ført ham frem til at være en af de mest betydningsfulde bildesignere i vor tid. Han er et eksempel på, at med flid, fordybelse, dybtfølt interesse og talent kan man nå toppen og skabe noget nyt – også selv om man kommer fra en cykelnation”. Vi ønsker Anders Warming tillykke med den fornemme pris.
Motormagasinet 16. oktober 2015.
Hej Anders Warming
Jeg har selv med fornøjelse,designet biler gennem hele livet som hobby.
Bilen er blevet større, har højere skuldre, men hjulene er stadig 17-18 tommer. Dette er designmæssigt en stor fejl, mener jeg, bilen
dynamiske udseende reduceres derved væsentligt.
Bemærk model I´s lave front har op til 18 tommer !.
Model III skal have min. 19-20 tommer-så udskifter jeg min mini cooper s , model II!.
Samtidigt er udhænget foran for stort på III!.
Ellers fedt med lidt mere plads uden væsentligt større vægt.
Ret nævnte småfejl i en opdatering, så køber jeg en model III.